بازدید 11573

اجرای 42 پروژه ارتقای کیفیت در گروه سایپا/ رشد 63 درصدی تولید در سال جاری: اهداف گروه سایپا محقق شد! 

کد خبر: ۱۱۶۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰ 16 February 2023

گروه خودروسازی سایپا در راستای رسیدن به تولید اقتصادی به عنوان هدف اصلی، سیاست های متعدد و متنوعی را دنبال می کند. عملکرد این مجموعه صنعتی در سال جاری نشان می دهد که سایپا در عملیاتی کردن این سیاست ها تا اندازه زیادی موفق بوده است. بهبود کیفیت و افزایش رضایت مشتری، ایجاد تنوع در محصولات، تکمیل و تجاری سازی خودروهای کف، اصلاح ساختار زنجیره خرید و تامین، تمرکز بر ساخت داخل با هدف ثبات تولید و افزایش صادرات با هدف سودآوری از جمله سیاست ها و خط مشی های گروه خودروسازی سایپا است.  

تولید 650 هزار دستگاه خودرو در سال جاری 

در حوزه تولید، گروه سایپا موفق به ثبت رشد 63 درصدی تولید در سال 1401 شده است؛ افزایش سهم تولید محصولات جدید، اصلاح ساختار زنجیره تامین خودرو(تیرینگ)، افزایش ظرفیت تولید قوای محرکه و تامین قطعات گلوگاهی و الکترونیکی از دیگر دستاوردهای سایپا در بخش تولید در سال جاری بوده است. 

پروژه های ارتقای کیفیت در  گروه سایپا 

خودروسازی سایپا، در نظر دارد با بهره گیری از توان قطعه سازان و محوریت قرار دادن کیفیت به عنوان سیاست اصلی، محصولات تولیدی خود را در همه رده های قیمتی به انتخاب اول مشتریان بدل کند. در حوزه کیفیت مواد و قطعات، این مجموعه صنعتی دو سیاست کلی یعنی تمرکز بر کیفیت دوام قطعات و مجموعه و همچنین تخصیص بیشترین MRP  به قطعه سازان دارای طرح برتر و کیفیت مطلوب تر را دنبال کرده و می کند. 
  
گروه خودروسازی سایپا در راستای افزایش کیفیت محصولات تولیدی خود، 42 پروژه ارتقا کیفیت را عملیاتی کرده است. از مهم ترین این پروژه ها در زمینه بهبود و ارتقای زیر ساخت می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

• پروژه follow up  به معنای پیگیری رضایت همه مشتریان ظرف 3 تا 5 روز بعد از تحویل 
• فراخوان ایجاد و توسعه آزمایشگاه ها و مراکز تست مستقل با همکاری سازمان ملی استاندارد 
در بخش برنامه های بهبود قطعات و مجموعه ها نیز خودروسازی سایپا چند پروژه اثرگذار را اجرایی کرده است که می توان به این موارد اشاره کرد: 
• ارزیابی سختگیرانه کیفی بر قطعات مشمول استانداردهای اجباری توسط خودروساز(P200) 
• بهبود کیفیت لنت ترمز چرخ های جلو 
• پروژه اصلاح کیفی ایرادات پرتکرار- کاهش داغی و بهبود شاخص ها- حذف صدای غیرعادی کمک فنر عقب و جلوگیری از تعویض بی مورد کمک عقب و فنر لول عقب و لاستیک ضربه گیر بالای فنر(P200) 

پروژه های اصلاح کیفی ایرادات پر تکرار به صورت کلی 11 پروژه قطعه ای است که به چند مورد از آن در فهرست بالا اشاره شد. بهبود عملکرد درب پنجم در کوییک و درب های جانبی در (P200) و بهبود سیستم کلاچ جهت رفع مشکل لرزش در شروع حرکتِ مرتبط با سیستم کلاچ (P200) از دیگر پروژه های اصلاح کیفی ایرادات پرتکرار قطعه ای ایست.  

در زمینه بهبود و ارتقا در خودروسازی نیز گروه سایپا موفق به اجرای چند برنامه مهم بوده از جمله: 

• افزایش ایستگاه های کنترلی در خطوط تولید شرکت های پارس خودرو، سایپا سیتروئن و بن رو (Q200- S200- X151) 
• افزایش ایستگاه های کنترلی در خطوط تولید (شاهین P200) 
• به روزرسانی دستوالعمل ها به منظور ارتباط سودمند با تامین کنندگان با محوریت کیفیت و ارائه مشوق های کیفی و بازنگری جرائم 
گروه خودروسازی ساپیا با عملیاتی کردن 42 پروژه ارتقا کیفیت در بخش ها و حوزه های مختلف، تلاش کرده ضمن توجه به انتظارات و دغدغه های مصرف کنندگان در بازار خودرو، صنعت خودروی کشور را نیز از حیث کیفی ارتقا داده و بر حجم نارضایتی هایی که همواره در زمینه کیفیت خودرو متوجه خودروسازان است، بکاهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار